hur skulle världen sluta om vi inte hade OK?

(nej det var inte felgrammatik, menade hur vi skulle leva utan ordet "OK".)

ok.
okej.
okidoki.
okelidokeliduu.
kajj.
okejj.
kejs.
kay.
mkay.
o kå.
OOOOOOOOOOOOOOKAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYY?!?!??!?!? (n00bish)

Ett ok säger mycket. Det finns nästan inga synonymer och man använder det riktigt ofta. Vad står det egentligen för? det måste jag faktist få svar på:

Wikipedia:
förkortning av: Oll Kurrect
på grekiska: "Ola Kaka"

och vad finns det för synonymer?


PROV 1:
Vanligtvis:
- Jag ska till stan!
- okej.

antikej:
- Jag ska till stan!
- jaja.

RESULTAT
uuuhhh... otrevligt?


PROV 2:

Vanligtvis:
- JÄKÄ PLÄKÄ WIIIIPUUUUUU!?!?!?
- ok?

antikej:
- JÄKÄ PLÄKÄ WIIIPUUUUUU!?!?!?
- öh, va?

RESULTAT:
helt oke... normalt, men lite jobbigt också. Undrar hur många som ens skriver jäkä pläkä.


PROV 3:
vanligtvis:
- Du e såå het(L)(L)
- kayy.
antikej:
- Du e såå het(L)(L)
- tack, älskling (A)

RESULTAT:
Alltså, ingen av exemplarerna e normala. jag menar det ena e "ööh vafan snackar du om?" och det andra e ironiskt och levar i Seven Heaven.


OVERALL ENDING RESULTAT:
Världen skulle klara sig utan ok, fast det skulle vatt jävligt irriterande att komma på synonymer hela tiden! (:

That was that. För att ta ett slut på inlägget lägger vi in ett klassiskt videoklipp:



NUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMA
NUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMAN
UMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMANUMNAMUMANUMANUMNA
MNUAMUNNAMUNMNANAMNANARAPALÄÄÄÄÄÄ

ok. BYE

pic of the chapter:
dfsOOOOOKK!!! ♥ hmmm imma gay in spirit har jag kommit på!

ok bye



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0