Jag kunde aldrig lita på Nirvana

Om jag tänker efter så har Nirvana äcklat mig hela tiden. Jag vet inte varför jag fortfarande tycker de är så bra. Den första gång var nog när jag kollade på In Bloom-videon, i solot. jag tyckte det var liite sjukt. Sen när jag kommit över det så var det In bloom-texten. "Sell the kids for food", "Nature is a whore". Det var äcklande, men innerst inne kul. Senare, när jag skulle fördjupa mig i låtarna hittade jag bl.a Rape me. Såklart hade jag ingen aning om vad det betyde, men när jag väl hade... Yeah.  Till slut hittade jag Incesticide.  När jag först hörde en "Album View" i YouTube så tyckte jag att den var bäst!! jag ville ha den till födelsedagspresent. Tur var fick jag inte den. Senare, efter några månader kollade jag album view:en igen och då hörde jag Mexican Seafood. Jag tyckte ju den lät konstig då, men när jag såg texten. Jag kunde knappt äta efteråt. Efter ett tag märkte jag att många Nirvana-låtar hade sjuk text.

In Bloom:
"Nature is a whore"
Milk It:
"Her milk is my shit"
Mexican Seafood:
Allt
Beeswax:
"Highwater jumpsuits and a raped ape"
"dont touch the balls"
"I've got a dick, dick, hear my fucking hate"
Negative creep:
"Im a negative creep and im stoned"

Jag tyckte inte det var lika kul som innan. Det var bara äckligt. Det tog ett tag innan jag kom över det, ett LÅNGT tag, sedan efter när jag kommit helt och hållet över, så, såklart, fick jag reda på vad incesticide bettyde. Men man ska aldrig vara arg, för Kurt är en snäll typ =) Så det går inte.

Nirvana är helt och hållet guds verk.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0